Post

spoil

Di hari minggu yg kebosanan.. incik suami pergi mengail.. umah dah kemas.. keje2 semua dah siap.. tak tau nak buat ape.. tiba2 teringat plak loyang mak mertua yang aku pinjam.. oooohhh ade sesuatu aku nak buat.. teringin nak makan kek coklat moist.. hati dah berbunga riang..

Kali ni aku nak buat kek bakar pkai oven plak..sebab mula2 buat kek aritu aku kukus.. yg sedihnye,pengukus aku tu dah jahanam.. nak cerite cam mane blh jahanam,pjg plak ceritenye.. secara ringkasnye,aku dah tak ade pengukus huhuhu..tensen tau.. Excited aku nak g buat kek ni.. 2 jam abis mase nak buat kek,akhirnye........

Kek yg aku buat tu dah siap..tapi hampa dan kecewa,kek tu keras..tak lembut pun..adoiiii spoil btl la.. nak sedapkan hati,aku cube la nak letak coklat cair di atasnye..kot2 la jd lembut dan sedap.. tp tak jugak SEDAPPPPPPPPPP !!! huh dah tensen tahap gaban.. tgk rupa kek,mkn pun mcm tak lalu.. sedih sedih sedih.. belum sempat pun nak tangkap gambo,cerap dah kacau2 kek tu.. saksi kan la kek ni dulu..


Ni la hasilnye kek yg aku nak buat tu.. kering dan keras je kan.. tp kalau makan,rase ok je lagi..tapi tak yg macam aritu..uwaaaaaaa... rase nak nangis je.. aku dah buat kesimpulan,mangukus lg bagus dari membakar.. agaknye sbb kena bakar,tu yg keras kot.. klo kukus tu yg lembut tu huhuhu.. nak kena repeat lg ke buat kek ni.. aku ni macam dah tak berapa nak larat buat kek ni..adessss.. jom tgk kek yg dulu aku buat..tu kek 1st time aku buat..

Lazat kan nampak gayanye hehehe.. Kek ni aku buat hujung bln 4 aritu.. aku tak ade loyang,so aku pkai je la aluminium ni,dan kek ni aku kukus..lame wehhh buat ni,ade la 5 6 jam kot.. sbb bekas ni kecik..ade la dpt 5 bekas macam ni.. pastu pengukus aku tak besor mane pun.. ala pengukus pun,pengukus periuk nasi tu haaa..tgh2 kukus,tak sedor air kering,ape lg,rosak le pengukus plastik aku tu.. itu la alkisahnye nape pengukus aku tu rosak.. tp keje membakar senang.. dah siap adun,masuk je kat oven,pastu blh buat keje lain.. time ngukus,aku asyik la jengah2,kot air dah kering ke..klo air kurang,kena tambah lg..keje leceh..tp sebenarnye,keje leceh tu la yg menghasilkan kek yg terbaik huhuhu..



Lepas ni kalau aku nak buat kek lg,aku kukus je la... Kalau ikut tekak aku,memang kek ni yg aku buat ni sedap dan lembut.. ehhh tak abis ouji lg ek hahaha.. ape pun,aku kene usaha lagi buat kek.. ok,semangat yg hilang telah kembali.. lepas ni buat lgyg terbaik..belajar dari kesilapan..

** ko sibuk nak buat kek ye.. baik ko belajor memasak yg sedap2..itu lg bagus !!!
( baik lahhhh ^_^ )

gossip girls...

mereka HEBAT :)

Jalanjalan ke sini :)