Post

gembira & sedih..

Hari ni genap cerap 2 thn 1bln.. tapi,adik baby,tak juga keluar.. dah 40weeks 4 days ni.. hurmmm adakah aku dalam tekanan perasaan sekarang? baik tak payah pikir,nnt stress,lg ssh baby nak keluar..


Semalam tak tau nak pergi mana lg..aku dah bosan sesangat duk rumah.. terpakse la aku ajak suami ke sogo.. kekonon je ckp nak beli baju raya cerap.. tp,dia ikut jugak la kehendak aku ni,padahal aku ngan dia tau yg kami tak kan membeli pape pun nnt kat sane..

Sampai je kat sogo,punye la aku membelek segala baju kanak2 kat situ.. huh hampa.. tak berkenan btl baju kat sogo..paling tak berkenan,ianya mahal sgt.. kalau selai seluar jeans dah 30 lebih,aishhh lari budget dah tu.. tak pe la,jenjalan je la kami kat sogo tu,sambil cuci mata.. ni ler terapi yg sesuai utk aku... belek2 baju,ltk balik..jln sikit,belek lg,letak balik.. dah puas hati memenatkan kaki,rehat jap.. tetibe suami ajak ke reject shop kat pertama.. uihhh dah lame tak ke pertama.. dulu tu ler tempat aku selalu berjalan2 hehehe..

Masuk kat PERTAMA tu,hero kecik dah buat hal.. bosan agaknye.. penat pun ade kot.. siap la die terbaring2 kat lantai tu.. aku ngn si suami sibuk mencari2 baju utk nye.. blh tahan juga harganye.. tshirt kanak2 2 thn,sehelai 19.90.. hurmmm,amik je la 3 helai.. pastu nak cari seluar pulak,1 pun tak berkenan di hati.. amik keputusan nak ke Jusco plak.. hero yg tadi buat hal,mintak beli kentang.. ceh,bkn setakat mintak kentang,mintak ais krim lg.. tergugat jugak iman aku..nak je aku telan ais krim die yg meleleh tu.. tak abis plak tu..aishhhh..

Sampai kat JJ dah nak berbuka..jln jem jugak.. gerak dari sogo ke JJ setiawangsa dari pkl 6.. beratur beli air,yg si hero sibuk nak g tempat permainan.. layankan aje,bg dia main puas2.. ktorg berbuka minum air ngn roti.. ishhhh kenyang jgk mkn roti ek.. dah puas bdk kecik tu main,baru la kami buat operasi mencari kelengkapan si hero td..

Huhuhuuhu... penattttt.. sampai umah,belek seluar jeans,kasut dan baju2 yg di beli.. bagus,agak berbaloi.. abis duit abah 250.00 hahaha.. tak ape la abah,setahun sekali je raya.. lg pun cerap dah lame tak shopping.. bkn byk pon beli.. kasut sepasang aje 59.90.. ahhh kalau aku kira2,aku plak jd pening..pape pun,segala kelengkapan raya cerap dah siap.. yg tak tahan nak gelak tu,barang pertama yg di beli adalah songkok 3 hari lps..semangat nak raya,beli songkok je la dulu..

Pasni tak ade la aku terpikir2 ank aku sorg tu tak ade baju raya.. dulu mak ayah jugak menyediakan baju raya utk kami.. tapi selalu nye beli last minit.. aku tak blh buat keje mcm tu jugak,sbb nnt 1 ape pun tak jadi.. rase mcm dah lega plak bile persiapan utk ank dah siap.. aku? tak yah la beriya2 nak raya.. pkai je tshirt ngn kain batik,berstoking dan berbengkung.. itu la pakaian raya utk aku nnt..

macam mana la agaknya suasana raya kali ni ye? mesti bertambah meriah dgn kehadiran org baru.. baby,cepat la keluar,kite raya sama2..

gossip girls...

mereka HEBAT :)

Jalanjalan ke sini :)