Post

batuk + selsema + ekzema

entry kali ni sedih sikit ye..nak taip pun,tak ade mood..dah 3 hari syeraf x sehat..semalam g klinik,doktor dah bg ubat..selsema ngn batuk tak kurang2 jugak..yg paling kesian,penyakit kulit yg di alaminye tu..bile nak tidur,mule la menggaru2 kat bahagian leher,celah siku ngn celah lutut (siku ngn lutut ade celah ke?)..sgt kesian tgk asyik merengek je..smbil mulut asyik sebut gatal..walau pon sebutannye pelat,aku paham..cian die..si ibu ngn si abah yg tak boleh nak tidur,hanya mengusap2 bahagian yg gatal..kebetulan dgn selsema lg..sapu vicks kat dada..klo perlahankan kipas,die berpeluh,leher yg berpeluh tu akan gatal..tp klo kuatkan kipas,hidung makin tersumbat,dada tu byk kahak..batuk2 lg..aduiiii kesiannye c kck ni..

dah lame syeraf tak demam..ni mesti demam sbb kene suntikan yg terakhir pd 19/1/11 aritu..dah la nurse tu mcm inject kat tempat yg tak berape nak betul...meraung si kecik ni di buatnye..nasib baik senang pujuk..balik rumah,tgk tak demam..esok pg nak mandikan,tgk peha dah bengkak,hidung dah meleleh..aku membebel2 sorg diri..tak tahu ape aku bebel kan..mungkin nak puaskan hati je kot..esok nye,selsema makin teruk diiringi ngan batuk..jd,ambil keputusan gi klinik..

sampai klinik,budak ni punye la suke bermain kat klinik..masuk jumpe doktor,doktor pggl name izzhan,,die buat derk je..doktor tanye,name sape..aku pun sebut la asyraf..bile pggl asyraf,br die datang kat doktor tu..dpt plak doktor yg kuat nyembang..aku suke sembang ngn doktor yg peramah..pernah jumpe doktor,merawat org mcm nak tak nak je..ingat org bayar murah ke..bukan bayar singgit,beringgit2..

aku pun cite la yg ank aku ni ha selalu menggaru2 time nak tido..mmg berpeluh time tido sbb menetek..kadang kene keringkan peluh tu dgn kain..pastu kene kuatkan kipas sket,bio kering peluh tu..pastu yg si doktor ni pun ckp la,anak die pun camtu jugak..die cume sapu kan minyak kelapa dara..aku pun bkk la plak cite psl mnyk kelapa dara tu..aku kate aku ade sapu jugak..die kate,budak kecik yg dapat sakit macam ni,bile dah besar sikit,nnt hilang sendiri..

dah dpt khidmat nasihat doktor tu secukup nye,g keluar amik obat..ade 5 jenis lg..hurmm kat palotak aku ni dh pikir mcm2 dh,bdk kecik ni liat nak makan ubat..bile aku bg makan ubat,mule nak mengamuk..pastu lari jauh2..haishhh besabo je la aku..anakku,klo tak makan ubat,camane nak sehat..

eh panjang lebar plak menaip..x sedar la plak..pape pun aku berharap sgt2 asyraf tak sakit..semoga allah melindunginya..lepas ni dah tak ade suntik2..harap asyraf lekas sembuh...i love u syeraf..cepat sembuh deh..dah sembuh jgn nakal sgt..tak larat nak bertarung dah..

sekian,luahan hati seorg ibu utk hari ini..
caw cincawww~~~

gossip girls...

mereka HEBAT :)

Jalanjalan ke sini :)